RSS

2010. március 11., csütörtök

Virágvetélkedő

Ténagy Sándor: Madárnaptár, virágóra

A Déli Szél kedves csiklandozására sorra ébredeznek a buksi rügyfejecskék.
- Ó de jót aludtam!- nyújtózkodik egy icipicit a gyönge hóvirág. - Itt az ideje, hogy kinyíljak és fehér szirmaimmal köszöntsem a tavaszt...
Már vártalak benneteket -mondja a napsugárnak és a szellőlengésnek a bóbiskoló





Illatos hunyor /Helleborus lividus/

még álmos lehet szegény, mert igencsak hunyorog a fényben, de hamar erőt vesz magán:
- Sietek is köszönöm, hogy figyelmeztettetek..
Kezdődik a virágvetélkedő. A tavasz üdvözlésére versenyre kelnek a korai virágok.


/Helleborus hybridus/

A napos lejtőkön nagy, sötétlila virágaival bókol a kökörcsin. Még az éjszakai lehűlés, a csípős hideg sem riasztja vissza: ez az ő ideje, szirmot akar bontani, az emberek és a szorgos rovarok örömére.


Akárcsak a fürtös gyöngyike. Virágai kis harangocskákhoz, csengettyűkhöz hasonlítanak, lila fürtökben ágaskodnak, hogy minél jobban érje őket a napmeleg.



- Mi az, talán csak fehér, meg kék és lila színnel lehet köszönteni az ébredő tavaszt?- zsörtölődik az erdei tisztáson nyílni készülő kankalin. - Én bizony sárga leszek. Mintha megigyelnék az illegő-billegő kankalint: sárga ruhába öltözik a hérics, a bogláros szellőrózsa.
S nehogy lemaradjanak hamarosan kinyitja szirmait a pitypang és a salátaboglárka is. Arra bizonyosan nem volt idejük, hogy átlapozzák a tavaszi divatlapot mer szirmuk is színük is olyan mint tavaly volt. Hamvasak, bársonyosak és aranysárgák

8 megjegyzés:

Pepi írta...

Martha, nagyon szép hunyorfajtákat mutattál! És ha azt mondod mindegyik fajtából van is neked,akkor gratulálok, de picit irígykedem is. :-)

Martha írta...

Nem-nem csak nagyon szeretnék belőlük, a szívem csücskei, ezeket a Kertészeti Iskolában és a Fűvészkertben fotóztam anno.

Pepi írta...

Ha látok valahol különlegeset, fogom jelezni Neked. Én a soroksári Oázishoz elég közel lakom, holnap le is megyek. Annak kertészetnek elég nagy lerakata van, azt hiszem tavaly is árultak különleges hunyorokat. De ennyi árnyalatban még nem láttam soha.
Szemet gyönyörködtetőek!

Martha írta...

A Kecskeméti-Hegede Kertészet /nagyon jó/ csak évelőkkel foglalkozik. Tavaly hoztam 3 színű fás Peoniát kb 3oo-5oo Ft közötti áron, a New Gardenben 4-5 ezer Ft /sajnos csak kertészeket és kereskedőket szolgálnak ki/ itt láttam hunyort is csak nagyon messze van és 1-1 tételért nem érdemes elmenni.

Pepi írta...

Már meg is jöttem az Oázisból, nem vettem hunyort, mert igaz hogy fehér az volt, de elég életképtelennek ítéltem. Viszont a david Austin rózsákból maradt pár tő tavalyról, egy mostmár azokból az enyém! Egy Graham Thomas nevű sárgát választottam. Most megnéztem képeken is, gyönyörű!!!! Remélem jó helyet találok neki és én is tudok nyáron már fotókat mutatni róla.

Martha írta...

Sok sikert a rózsaültetéshez, hogy majd nyáron gyönyörködhessünk benne. Nagyon szépek a David Austin rózsák- igazi angol-rózsák. Csak hát az Oázis az nagyon drága. A Kőbányai útiban voltam most télen virágkötő-gyakorlaton- még leárazva is nagyon borsos. Szigetszentmiklós-virágnagyker Karácsony előtt 50.-Ft cserepes minirózsa. Mindig van akciós árujuk.

Pepi írta...

Itt a soroksári kertészetben mindig ki tudok fogni valami leárazott szépséget nyáron is. Ezt most 2500-ért vettem. 6000-ről indult az áruk annak idején....
Viszont nézegettem, de a New Garden árul még David Austin rózsákat, ugyanezen az áron mint az Oázisban. Máshol nem láttam ilyeneket.

Martha írta...

http://www.rozsa-szoreg.hu/mkordes.html
Itt találsz minőségi Kordes rózsákat-csomagban küldik.

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails