RSS

2010. április 29., csütörtök

Kinyílt a Clívia








Azért a lakásban sem állt meg az élet 'virágzás' terén. Már hetek óta bontogatta szirmait a Clívia.
Olyan régi vágyam teljesült, mikor anyukám meglepett születésnapomon az Ő 'ősrégi' Clíviájával. Nagyon öreg - még sohasem virágzott - és láss csodát- most egyszerre két száron is ontja gyönyörű virágait. Sőt először 3 szárat növesztett a középső valamiért elhalt.
Úgy látom jót tett neki hogy hagytuk ugyanabban a szoros cserépben évek óta. Pl. a szerelemvirág /Agapanthus africanus/ is akkor örvendeztet meg buja növekedéssel és szép virágokkal, ha évekig nem háborgatjuk, csak tápoldatozzuk.


8 megjegyzés:

Pepi írta...

Gyönyörű! Nagyon szeretem!
Nekem egy matuzsálem tövem van, de nekem már elvirágzott. Nálam minden évben 4 virágszárat szokott hozni. Nem teljesen értek egyet a szűk cseréppel kapcsolatban, tavaly átültettem nagyobb cserépbe és egyben le is választottam sarjakat róla,rendesen meg lett bolygatva. De menetrendszerűen kora tavasszal ismét virágba borult.
Nemrég szereztem halványsárga színben is egyet.:-)

Monika írta...

Csodaszép!!!!!!Annyira bánatos vagyok,mert tavaly nekem is virágzott és nyárra ki szoktam tenni a kertbe.És mi történt? Tavasszal vettem észre,hogy lesodorta a szél a helyéről,így nem vettem észre és kint telelt.:((((

Martha írta...

Pepi! valóban a tapasztalatok a mérvadóak.
A szűk cserepet a szerelemvirágra értelmeztem, de kívételek mindig erősítik a szabályt!! Még az Amarillisszel járok hasonló cipőben, ami másoknál bevált módszer /szabadföldbe ültetik nyáron, hagyma 3/4-ig ültetik földbe felszedéskor. Máshol virágáradat- Nálam sosem hozott virágot ???

Martha írta...

Mammka!! sajnálom hogy 'elpusztult' szegény. De Pepitől tudjuk hogy sarjakról ragyogóan szaporítható. Ősszel megpróbálkozom akkor a szétválasztással és küldök Neked egy sarjat, szeretettel!!!

Martha írta...

Pepi! irígykedem a sárgádra... Még sosem láttam, hallottam róla!!!

Pepi írta...

citromsárgát nemrég vettem a New Garden pesti üzletében. Akkor virágoztak el pont és leárazták őket 2500 ft-ra. Pár napja jártam ott, most is vannak virágzó tövek, de ha jól emlékszem majdnem 5000 ft-ért.
Ha tanácsot adhatok én a szétszedést a virágzás utánra tenném,én abban az időben szedtem szét az enyémet, és úgy gondolom volt ideje regenerálódni ezért is nem zavart be az idei virágzásba.Nem tudom ha ősszel szeded szét, tud e tavasszal virágozni újra.(Ezt ugyan nem próbáltam, csak egy feltevés a részemről.)

Pepi írta...

Még annyit szeretnék kérdezni, hogy a tied életben is ilyen színű? Azaz a közepe nem fehér, hanem szintén narancssárga? Ha benézel a növényimádós blogomba és beírod a keresőbe azt hogy klívia kidobja az enyém milyen. Az én narancssárgámnak fehér a közepe.:-) Ezek szerint narancssárgában is van többféle...

Monika írta...

Martha! Ó,de kedves vagy!!!! Majd nyitott szemmel járok azért addig is.:)

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails