RSS

2010. április 25., vasárnap

Papagájvirágú tulipánok









Második virágzási hullám a tulipánoknál a koraiak elvirágzása után, most a májusban nyíló papagájvirágú és viridiflora tulipánoké a főszerep.
A színek arzenálja szinte festővászonra kínálkozik. A virágzás egyes fázisaiban más és más arcát láthatjuk. Finom pasztellszínek a bimbós állapotban- enyhén zöld beütéssel. Majd a teljesen kinyílt állapotában tényleg a papagáj színes tollazatára hasonlít ezek már élénkebb színek.

Nem tudtam megállni hogy le ne tépjek belőlük és a szobába is bevigyem. Így másik oldalukról is bemutatkozhatnak.








6 megjegyzés:

Pepi írta...

De szépek!
Nekem nincs ilyen tulipánom! Egy újabb név a listán amit be kell szereznem ősszel :-)

Martha írta...

Ha szeretnéd küldök hagymát - majd ha visszahúzódnak- ősszel. Most még csak bimbós állapotban vannak, de igazi szépségüket majd kinyílva mutatják meg.

Pepi írta...

Mártha!
Te felszeded őket mindig virágzás után?

Martha írta...

Nem minden évben, de 3-4 évenként ajánlatos, hogy szebbek legyenek a virágok és a fiók hagymák erősödjenek. A kedvedért kiveszek belőlük, mert én 2 éve ültettem át.

Lívia írta...

Nagyon szépek! Még nincsenek hagymás virágaim, én is ódzkodtam a felszedéstől. De lehet, belevágok.

Martha írta...

Sofia! Igen a hagymásokkal több a gond, mint a sima évelőkkel /bár ők is az évelők családjába tartoznak/ Nem kötelező őket felszedni visszahúzódás után, én csak a nagyobb virágért és a pici fiókhagymák felerősödése miatt szedem fel. A másik probléma ha vegyes-ágyásba ülteted a hagyma visszahúzódása után, ha nem jelölted meg a helyét, hajlamos az emberfia a kiásásra vagy a hagyma megsértésére. Nárciszból, Királyliliomból őszre szívesen küldök, csak emlékeztess akkor mert hajlamos vagyok elfelejteni. Üdv. Martha

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails