RSS

2010. szeptember 17., péntek

Aster




Szeretem ezeket az apró- pici ~csillagokat~ a kertben, szobában ősszel. Kellemes színárnyalatai akár vágott-virágként akár a kertben üde színfoltot képeznek. Ezer-méh döngicsél körülötte ~gyermekkorom emlékeként, az iskolakezdés ízét érzem ebben a virágban~ Ebéd után mindig visszamentem az iskolakertbe az asterek és méhek közé, gyufa-skatulyába gyűjtöttem azokat a méheket melyek nem csíptek és nagyon szépen döngicséltek.

Vágott virágként a magasabbakat és a legközismertebbet érdemes ültetni az
Aster novi belgii 'Brigitte'
90-110 cm magas bokros felálló szárú évelő. Virágai liláskékek, melyek szeptembertől októberig nyílnak. Levelei hosszúkásak. Napos helyet és sovány talajt igénylő dísznövény. Ültethető évelőágyásokba, cserjék közé.
 
Ebben a nagyon jó évelő kertészetben mini 20-30 cm-es változatait is megtaláljuk. Kitűnő útszegélynek, mini  virágzó sövénynek alkalmazni.
http://www.hegede.hu/magyar/evelok/aster.htm

3 megjegyzés:

Kőrösi Mercédesz írta...

Szia Márta, én is nagyon szeretem ezeket a kicsi fejű, élénk színű szépségeket. Viszont úgy látom, nagyon hamar elszárad itt fent a szobában (vágott virágként). Mivel nem udvarunk van, hanem a panelházunk előtt kertészkedem kicsit, nem látunk mindig rá a virágokra, így egy-két-három szálat fel szoktam hozni, hogy gyönyörködhessünk bennük...

Martha írta...

Szia m!
Köszönöm hogy benéztél hozzám.
Hát igen ezekkel az Aster félékkel óvatosan kell bánni ha csokorba- vázába tesszük. Kézmeleg vízzel felszívatjuk a virágot. Semmi levél ne lógjon a vízbe mert hamar bomlásnak indul /megtisztítjuk/. Másnap vízcsere egy kis fertőtlenítővel /hypóval/. Nálam már egy hete vázában van és még a bimbós részek is kinyíltak. Sok sikert és kitartó próbálkozást kívánok Martha

Kőrösi Mercédesz írta...

Jaj de köszönöm a kedves választ:)))) Mindenkpp így fogok tenni, mert még rrrrengeteg nyílik lent és csodásak!
Szép napot!

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails